CALMEAN Child Watch Touch

Zegarek, lokalizator i telefon w jednym

Więcej...

Mionix Avior 7000

Ciekawa mysz dla graczy

Więcej...

Zotac ZBOX PI221 pico

Sticker z Windows 10 na pokładzie

Więcej...

MiVia Essential 350

Opaska z technologią NASA

Więcej...

Easars Sniper

Precyzyja snajpera w rękach graczy

Więcej...

Ciekawe statystyki


W naszym kraju telefon komórkowy ma już 74% Polaków, czyli 28,4 miliona osób. Z kolei 6,6 miliona z nich gra w gry mobilne.
Obecnie gracze najchętniej  wykorzystują podczas gamingu komputery PC (ponad 80%), jednak badanie AVM pokazuje bardzo szybki rozwój i wzrost zainteresowania grami na urządzeniach mobilnych. 
Z raportu BSA Global Software Survey opublikowanego w 2014 roku wynika, że 51 proc. oprogramowania zainstalowanego w Polsce w poprzednim roku nie miało licencji, w porównaniu z 43 proc. w skali ...
Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku Rynek aplikacji i gier mobilnych w 2016 roku będzie wart 44,8 mld dolarów i ponad 80 mld w 2020 roku
Według najnowszych prognoz Newzoo, rynek gier i aplikacji mobilnych wygeneruje w 2016 roku przychód na poziomie 44,8 mld dolarów a w 2020 ponad 80 miliardów dolarów.
Według danych przywoływanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie.

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Podziel się ze mną swoimi uwagami na temat mojego bloga, co Ci się podoba, co Ci się nie podoba, jakie recenzje chciałbyś tu zobaczyć itp.

Kliknij mnie

 

Sklep muzyczny

Disney korzysta z superkomputera przy renderowaniu swoich filmów

Każdy lubi filmy Disneya. Nieśmiertelna myszka Miki, pies Pluto czy Goofy to już klasyka postaci animowanych. Jednak wytwórnia generuje również inne bajki, które bawią zarówno dzieci, jak i dorosłych. Samoloty, Ralph Demolka, Wall-e, Uniwersytet potworny .. to przykładowe tytuły, które nas bawiły. Firma dba o coraz lepszą jakość swoich produkcji, zatrudnia więc zdolnych grafików i ... superkomputery.

Przygotowywany film animowany Big Hero 6 to prawdopodobnie produkcja z największym budżet w historii tej wytwórni. Każda część filmu stanowi zderzenie wirtualnych światów. Przy pomocy komputera połączono animację ze światem realnym opierając się na rzeczywistym mieście - San Francisco. Na potrzeby filmu przygotowano specjalne oprogramowanie Hyperion, które zapewniało między innymi odpowiedni dobór oświetlenia, a jest to tylko jedno z trzech tuzinów narzędzi studyjnych jakie wykorzystano by przenieść zrobotyzowany świat San Fransokyo do realnego świata. Niektóre, jak I like Tonic Program zostały stworzone tylko w jednym celu - w tym przypadku do pokazania splątanych włosów Rapunzel. Jednak to właśnie Hyperion jest najbardziej zaawansowanym programem. I najbardziej wymagającym jeśli chodzi o moc obliczeniową. Program jest symulatorem globalnego oświetlenia, który wykonuje bardzo skomplikowane obliczenia. Dzięki niemu animatorzy zostali zwolnieni z czasochłonnych prac związanych z animowaniem oświetlenia nie tylko głównych postaci, ale i pozostałych przedmiotów, które były oświetlane tzw. światłem pośrednim - odbitym. Według Andy Hendricksona film jest tak skomplikowany, że ludzie nie byliby w stanie właściwie obsłużyć jego złożoności.

-5

Aby to wszystko wyliczyć, Hyperion działał na czterech superkomputerach w różnych lokalizacjach angażując jednocześnie 55.000 rdzeni. Na potrzeby Hyperiona przygotowano kolejne narzędzie - program o nazwie Coda - którego zadaniem było zarządzanie klasterem superkomputerów.
I teraz trochę statystyk dla zobrazowania wymagań wydajnościowych:
San Fransokyo zawiera:
- 83.000 budynków
- 260.000 drzew
- 215.000 ulic
- 100.000 pojazdów
- tysiące statystów tworzących tłumy w budynkach i na ulicach
Hyperion może renderować to wszystko od podstaw co 10 dni. I który grafik nie chciałby mieć dostępu do takiego narzędzia?

-11

Komentarze zostały wyłączone

Znajdziesz mnie:

Sign in with Google+ Subscribe on YouTube